Bejegyzések

Heti beszámoló

Rajtam ne múljon...! [90. oldal] Azt mondják, mindig rajtunk is múlik minden. Rajtam ne múljon. (Tandori Dezső: Vagy majdnem az. Bp. 1995.)

Friss topikok

  • KapitányG: Jobbulást! Várom a főnixmadarat! (2013.02.26. 10:05) Partecédula
  • évi.: Anyunak két kedvenc könyve volt,amiket sokszor levett a polcról, az egyik az Aranyketrec, a másik ... (2013.02.25. 16:07) Aranyketrec
  • akimoto: Flora, mi sem mondjuk meg, hányan is lakunk itt. Az ördög nem alszik (csak a testvéred, jó messze.... (2013.02.19. 20:45) Répatorta
  • akimoto: Várok egy kicsit. Hogyne, költözésből elég volt. (2013.02.18. 16:49) Madaras
  • évi.: @akimoto: Igen, meg, és tegnap reggel is néztem néhány videót,ami fent volt a neten :( (2013.02.16. 13:35) Szegény emberek

Címkék

1952-2012 (1) 2013 január (1) 56 (1) a (1) alázat (1) aranyat érő (1) arany dió mogyoró (1) arany ősz (1) Art (1) átverés (1) az éjszaka csodái (1) az időről (1) a blog (1) a második gyertya (1) a sziget (1) befőzés (1) belülről kifelé (1) Berzsenyi (1) bevezető (1) bölcső ténfereg (1) Bőrlevél (1) cseresznye (1) csodaváróknak (1) csupa öröm (1) Daniss ajánlás (1) De (1) Deco (1) dióhéjban (1) dráma (1) egyebek és emberek (1) egy kiállítás köteteiről (1) élet és tudomány (1) emlék (1) érzelmi érték (1) esték (1) este jó (1) ez igen (1) főemlősök egymás közt (1) fogadd el (1) foglyok karácsonya (1) főpróba (1) Furnitures (1) gaudeamus (1) gubancok (1) gyász (1) gyászos (1) hangzó (1) hazádnak rendületlenül (1) hetedik (1) hétköznap (1) hideg meleg júliusban (1) hírek (1) hófúvás (1) hol jár az eszem (1) hónap (1) hordalék (1) hurrá nyaralunk (1) hűvös éjszakák jönnek (1) húzzunk bele (1) Ibafa (1) időkép (1) ínség (1) itt vagyok (1) jogok (1) jómadár (1) jövőre jobb lesz (1) júliusi (1) Káin (1) kapaszkodj Malvin (1) karének (1) keddi jelentés (1) képességünk a rend (1) késő ősszel (1) kirándulás a végtelenbe (1) könnyek (1) kotkodács (1) közlékeny (1) kultúrák (1) legyen nyár (1) madarak és fák (1) mai mesék (1) majd jövök valamikor (1) Mancur segít (1) március elején (1) meddő órák (1) meg (1) megbízható (1) megfizette (1) megfontoltan (1) még jövök (1) melankólia (1) mélyben (1) mely nyelv merne (1) menedék (1) menni menni menni (1) merengő (1) miért (1) miről meséljek? (1) molitva (1) mosolygó (1) most (1) Mrs ZuzMara (1) Nádas Péterről másodszor (1) Nádas Péter trilógiájáról (1) nálunk falun (1) na mégegyszer (1) negyvenhat hideg tavaszán (1) negyvenhat telén (1) negyvenhét nyara (1) neköd adom (1) nem engedtünk a negyvennyolcból (1) nézzünk előre (1) nyelvtanulás (1) olvasni (1) olvasni nehéz (1) olvassatok jó költőket (1) oremus (1) öröm (1) őszikék (1) őszinteség (1) pályázott egy állásra (1) panni tavalyi utazása (1) párhuzamos (1) pillanatok (1) pórázon (1) profundis (1) realizmus (1) rock (1) roráte (1) sodrásban (1) Szabadság! (1) szabad madár (1) száll az illat-ár (1) szeppuku (1) szép napok (1) szerenád (1) szigetek (1) Temesi Ferenc (1) töröljük le (1) történetek újrapapíron (1) túlélők (1) túléltük de képeket (1) tűlevél (1) ügyek (1) új hely (1) utcabál (1) valami van (1) vau (1) végre hűvös (1) veríték és válóok (1) vers (1) versek délutánja (1) világból (1) visszanézve (1) és megnyerte (1) (1) nem tudok feltenni erre a blogra (1) Címkefelhő

Júliusról harmadszor

2011.07.22. 10:24 akimoto

Júl.16., szombat

Ma temették el Bécsben Habsburg Ottót.

http://www.delmagyar.hu/kulfold_hirek/eltemettek_habsburg_ottot_-_galeria/2230659/

A fenti kivételesen mértéktartó és komoly beszámoló, jó ízléssel, tisztelettel búcsúzik a vidéki újság az utolsó magyar uralkodójelölttől. Aki szintén jó ízléssel és tapintattal kezelte egyszervolt országa újkeletű problémáit az európai közvéleményben. Nekem nagyon rokonszenves volt. Bárcsak minden magyar államférfi ennyi kultúrával teljesítene a haza  szolgálatában.

 

Júl.17.

Alakul az új blogom. Még szokni kell a helyet meg a felületet. Itt sem fogom tudni kezelni a fotókat, pedig annyi minden megmutatni valóm lenne.

 

Júl.18.

Azt mondja a Sz... nevű meteorológus, hogy a jövő hét teljesen eseménytelen lesz, néhol előfordulhat vihar széllökésekkel, a hőség csökken, de az UV-sugárzás emelkedik, majd unottan néz a kamerába. Értem én, egyhangú lehet folyton az időjárással foglalkozni. Meg kellene próbálnia új foglalkozásra szert tenni, elmehetne például dinnyeárusnak. Most úgyis sok a dinnye.

*

Polgárőrség szerveződik a faluban. Máshonnan is lopkodnak ezt-azt. Vasárnap délben, amíg ebédelni voltunk, megpiszkálták a hátsó bejárat zárját. Kijött a rendőrségi megbízott. Azt javasolta, építsünk kerítést, vegyünk kutyát, és szereljünk fel mozgásérzékelő riasztót. (Vasárnapról hétfőre ellopták a cukkinimat, elvittek néhány paradicsomot, de nem tudom, van-e ennek akkora jelentősége…)

 

Júl. 19.

Hajnali öt óra van. Nem bírom tovább. Fejfáj, gyomorfáj. Tele vagyok pánikos képzelődéssel. Szabásmintákat keresek, ez megnyugtat.

*

Este Esterházy. Megkeresem a PIM honlapját. Ez van alul:

Új megjelenés: Esterházy Péter – Semmi művészet

Elkezdem olvasni, nem tudom abbahagyni. Amikor megjelent, nem volt akkora visszhangja, mint amekkorának lennie kellett volna. Szerintem senki sem olvasta el.

E. P. anyjáról és apjáról ír, meg az ötvenes évekről, amikor anyája munkásnő volt valami újpesti csavargyárban, és a Vasas futballedzéseire járt szórakozni.

Leírja, milyen jó barátok voltak Puskás Ferenccel. Egyetlen volt a focista környezetében, aki nem Öcsinek, hanem Ferencnek szólította. Puskás ettől mindig elpirult. Nem volt hozzászokva az úrinők kifogástalan modorához.

És így tovább. Arcképek, emlékekkel és kis irodalmi torzításokkal satírozva. Holnap folytatom.

 

Júl. 20.

A bevásárló körút után megérdemeltem egy kis Édes Annát Dorogon. Még nem romlott a színvonala, csak a szilvás süti tésztájába valamivel több sót tennék.

*

Azt írta a Szűz horoszkópja, hogy „ne oszd sokfelé a titkaidat, mert nem mindenki becsüli meg.”

*

Ma este papírról olvasok. Megkaptam a 2011-es Körképet. Huszonkét író, fele nő, és jó néhányan a határon túlról. Háromnak a nevét se hallottam még. Fenem a szemüvegem.

 

Júl.22.

Ma van Mária Magdolna napja. Női lapok lelki segítsége itt:

http://www.wellnesscafe.hu/Root/Sites/WellnessCafe/Aktualis/2011-7/Ismerd-meg-onmagad

Nem túlzás ennyi papírt felhasználni?

*

Egy nagy pók mászott a fürdőkádban. Megpróbáltam zuhannyal eltávolítani, hát, nem kiugrott oldalt, pont a hálóingemre? Uhhh.

 

29 komment

Címkék: hideg meleg júliusban

A bejegyzés trackback címe:

https://akimotonapjai.blog.hu/api/trackback/id/tr813088501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2011.07.22. 11:56:35

Ugrópók? ez jó! eddig csak ugrómókusról hallottam (az se állat volt, hanem az agronómus népi neve) :))
És a szabásminták megnyugtattak? de most viccen kívül: hogy vagy?

Biedermann 2011.07.22. 12:05:41

A Semmi művészetet én sem olvastam, de kedvet csináltál. Most bedobozoltam, majd az új helyen talán.
A nők lelki segélyére meg tényleg nem papír kell. ;)

KapitányG 2011.07.22. 14:41:24

Habsburg Ottó nekem is nagyon rokonszenves volt!

évi. 2011.07.22. 16:19:21

Eseménytelen lett volna a hét? Hát tényleg sok a dinnye...!:)

akimoto 2011.07.22. 18:41:48

Évi, milyen jól eltaláltam, nem igaz?

akimoto 2011.07.22. 18:43:49

KapitányG, ez a névválasztás nekem is tetszik!

akimoto 2011.07.22. 18:45:13

Biedermann, vannak napok, amikor csak olvasni érdemes. (Legyen hozzá barack vagy szilva.:)

akimoto 2011.07.22. 18:51:02

exbikfic (cicc!) Már jól van minden - egyelőre.
Szabni, varrni nem tudok, ezért köt le olyan kizárólagosan egy szabásminta. Mire rájövök, hogy is kell érteni, elszáll a félelem, vagy düh, vagy más érzelmi anomália.
A háziorvos hozzánk havonta eljön, ezért emlegetődik olyan gyakran. Mellesleg, elég sok bajom van, viszont sokféle betegség létezik, ami nekem nincsen. Bizony. :)

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2011.07.22. 20:05:05

Hát még ilyet! szabásminta-terápiáról még nem hallottam, de tetszik! :)
A névválasztásomról meg csak annyit, hogy hirtelen ötlettől vezérelve, kínomban alkottam ezt, mert nem volt inda-regisztrációm és amikor próbálkoztam, az Ági név persze már foglalt volt. Na, mondom, ha valami idegen nevet választok, nem fogjátok tudni, ki ez - így viszont igen. :))

akimoto 2011.07.22. 20:27:01

exbikfic, minden jó terápiának, ami a figyelem összpontosításával jár. Ugye.
A név vicces és kedves.
A pókom elmenekült a szekrény alá, most fürkészhetem, mikor ugrik elő. :))

Biedermann 2011.07.22. 22:03:48

Esetleg hagyd elől a szabásmintát, hátha arra előmászik.
Én terápiásan, ha nincs a közelben se szilva, se barack, akkor varrok, sőt hímzek. Na arra aztán kell koncentrálni. Régebben kötöttem. Az is kiváló.

akimoto 2011.07.22. 23:33:08

Biedermann, érdekes, hogy csak válságos időszakokban jön rám a köthetnék. Még van egy rakás fonalam.
Elolvastam a Semmi művészetet. Egyszerűen nincs vége. Lebeg az örökkévalóságban.Ha elolvastad, írd meg, hogy te is így látod-e.

flora/ro 2011.07.23. 09:58:10

Megint kicsit elcsodálkoztam a jelenségen, ami az Eszterházy-könyvről írt bejegyzésedről jut eszembe: az önéletrajzi jellegű irodalom egyre nagyobb sikere. Mi is lehet a titka? (úgy zárójelben jegyzem meg, hogy én is szeretem, ha jól meg van írva és tartalma is egyetemes szintű)

akimoto 2011.07.23. 11:16:47

Flora, különösen festők életrajzi emlékei érdekesek. Bernáth Aurél: Így éltünk Pannóniában, vagy Kokoschka: Életem. Lenyűgözött ez a kettő, a kisgyerekkoruk. Régi könyvek.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2011.07.23. 16:17:18

hogy mondhatsz ilyet, hogy "senki" nem olvasta a Semmi művészetét a megjelenéskor! én pl. senki vagyok? Lányom meg még kritikát is irt róla!2008-as Tiszatáj 7.számába,("Bevezetéss a - hova is? Semmi művészet) amit aztán be is válogatott a Magvető kiadó az iró 60. születésnapjára , 2010-ben megjelentetett illusztris kötetébe "Találunk szavakat" Válogatott írások Esterházy Péter műveiról) (1974-2008)(Ugyanitt a Szilasi irása is (egyébként lányom tanára is volt:))annak cime:"Ezt már nem akarom pontosabban megírni")

itt irtam is a könyvről - többek közt, ha megnyitod látható is, sőt kinyitva az kritik első oldala is - (ha jó a szemed:) :
lineas.freeblog.hu/archives/2010/04/27/knyv_knyv_knyv/

akimoto 2011.07.23. 17:05:49

Ó, hát annál érdekesebb újra ismerkedni E.P. mester vonzáskörében született művekkel, ha már az eredeti is ilyen későn jutott a szemem elé. Itt 40 kilométeren belül se könyvtár, se könyvesbolt, illetve magvas műveket, folyóiratokat nem tartanak. Örülök, hogy nálad olvashatok, köszönöm a hivatkozásokat.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2011.07.23. 17:58:16

@akimoto: hasonló a helyzet Makón is!!! még a könyvtárában se sokkal jobb, ha van is. Igaz Szeged 30 km-en belül van.
de... nem hiányzik mindez? olyan nehéz a nyugalmat és a kultúrát egy településen belül egyszerre megtalálni, igaz? de már számomra is egyre fontosabb a nyugalom (lenne).... a könyveket meg be lehet szerezni olykor, máshol is, máshogy is, a neten meg sokminden előjön, igaz? az független attól, hogy hol élünk.ott van rajta a "világ"...
köszönöm, hogy köszönöd a hivatkozásom, kicsit félve raktam fel, nem tűnik-e tolakodásnak vagy szerénytelenségnek...(?)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2011.07.23. 18:01:14

egyébként ez a blogfelület jobb, használhatóbb, mint a "deviáns" volt, mindig is akartam kérdezni (mert irritált), hogy miért vagy te "devians", mikor nem is...:)

akimoto 2011.07.23. 19:17:18

gond/ol/a, bizony, hiányzik a könyvtár, a hangversenyek akár Óbudán, de ha egy cipőt akarok venni, az is nehézségbe ütközik.
Deviáns: nem szabályszerű, hibás. Ilyennek érzem magam. De ez a blogfelület valóban jó!

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2011.07.24. 09:51:37

tudom, mit jelent a deviááns szó,épp azért nem értettem, mi közöd lenne hozzá!de az neme az wegész blogtárhely neve volt mégis csak?!:(

Óbudán laktatok? ott vannak nagyon csöndes, nyugalmas részek is...!nem?

akimoto 2011.07.24. 12:01:01

gond/ol/a, félreértés volt, hogy ott nyitottam blogot, és véletlen szerencse, hogy megszűnt. Sajnálom, hogy szó nélkül letörölték a beszélgetéseinket pl. a Szól a kakas már, vagy a Satie kapcsán írottakat, sok jó hivatkozás, kedves perc emléke veszett oda. (Írok imélt később.)

Óbuda: húsz évig laktunk a Szentendrei út legzajosabb és legbüdösebb részén, nem volt pénzünk másik lakásra. Ki kellett jönni onnan, nem bírtuk tovább.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2011.07.24. 17:39:05

...az zajosabb (volt) az Árpád fejedelem útjánál?

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2011.07.24. 17:49:36

még nem kaptam meg az iméled. de addig is: igazán felháborító, hogy csak úgy ,minden előzetes nélkül levehetik...?
a freeblog is kezd furcsán viselkedni...jaj, (reklámokat rak fel, ódzkodva ad tárhelybővitést, az oldolbloglistát mnem frissíti stb...) pedig én a bejegyzéseim is egyenesen odairom. (nem wordbe)
de nem értem ezt az egészet, ukkmukkfukk megszüntették a (deviáns)blogtárt , szőrőstül-bőröstúl??? lehet ezt?
úgy látszik a papir a legidőállóbb. (60 éves cetliket találok...:) ha sárgulnak is, szakadoznak is, de vannak...

akimoto 2011.07.24. 18:02:08

Mint mindennek, ennek is története van...
Mármint a költözésnek, a gyorsforgalmi út zajosabbá válásának, és az ingyen tárhelyeknek is, különösen az új médiatörvény életbelépése óta. Erről nem tudok biztosat, de valahogy "egybeesik".
Lehet, hogy ismét papírra fogunk írni, esetleg lúdtollal, és postagalambokat tartunk majd bélyeg helyett. Ők úgyis tudnak pecsételni, ha máshová nem, az ablakpárkányra. :))

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2011.07.24. 23:32:33

@akimoto: :)))
én már a blogomra is raktam egyet (mármint postagalambot) (fotókon)

flora/ro 2011.07.27. 12:55:14

Remélem, nem vagy beteg, kedves akimoto!

Hogy pár szót fűzzek kettőtök gondolatcseréjéhez, én is kisvárosban lakom (kb. 45 ezer lakos, de a hozzája tapadó településekkel együtt tízszerese!). A 12 milliós Isztambul után nagyon szokatlan volt! Jóval kisebb, mint az 50 km-re levő Lille, de legalább a közlekedés könnyebb. A kulturális élete elég pezsgő: szép nagy könyvtár, színház, múzeum, egyetem stb., de fő vonzóereje az itt lakók szívélyes, vendégszerető természete.

akimoto 2011.07.31. 09:52:56

Flora, jó, hogy erre jártál. Visszajöttünk Rómából, ezért nem blogoztam. Isztambulról szép emlékeid lehetnek, és az se rossz, ahol most vagy. Itt annyira más az életstílus, hogy nem érdemes bemutatni, legfeljebb egy-egy jellemző képet jó felvillantani. Majd sor kerül rá.
Most rendezem az "élményeimet" és megpróbálok fotókat mutatni.
süti beállítások módosítása