Bejegyzések

Heti beszámoló

Rajtam ne múljon...! [90. oldal] Azt mondják, mindig rajtunk is múlik minden. Rajtam ne múljon. (Tandori Dezső: Vagy majdnem az. Bp. 1995.)

Friss topikok

  • KapitányG: Jobbulást! Várom a főnixmadarat! (2013.02.26. 10:05) Partecédula
  • évi.: Anyunak két kedvenc könyve volt,amiket sokszor levett a polcról, az egyik az Aranyketrec, a másik ... (2013.02.25. 16:07) Aranyketrec
  • akimoto: Flora, mi sem mondjuk meg, hányan is lakunk itt. Az ördög nem alszik (csak a testvéred, jó messze.... (2013.02.19. 20:45) Répatorta
  • akimoto: Várok egy kicsit. Hogyne, költözésből elég volt. (2013.02.18. 16:49) Madaras
  • évi.: @akimoto: Igen, meg, és tegnap reggel is néztem néhány videót,ami fent volt a neten :( (2013.02.16. 13:35) Szegény emberek

Címkék

1952-2012 (1) 2013 január (1) 56 (1) a (1) alázat (1) aranyat érő (1) arany dió mogyoró (1) arany ősz (1) Art (1) átverés (1) az éjszaka csodái (1) az időről (1) a blog (1) a második gyertya (1) a sziget (1) befőzés (1) belülről kifelé (1) Berzsenyi (1) bevezető (1) bölcső ténfereg (1) Bőrlevél (1) cseresznye (1) csodaváróknak (1) csupa öröm (1) Daniss ajánlás (1) De (1) Deco (1) dióhéjban (1) dráma (1) egyebek és emberek (1) egy kiállítás köteteiről (1) élet és tudomány (1) emlék (1) érzelmi érték (1) esték (1) este jó (1) ez igen (1) főemlősök egymás közt (1) fogadd el (1) foglyok karácsonya (1) főpróba (1) Furnitures (1) gaudeamus (1) gubancok (1) gyász (1) gyászos (1) hangzó (1) hazádnak rendületlenül (1) hetedik (1) hétköznap (1) hideg meleg júliusban (1) hírek (1) hófúvás (1) hol jár az eszem (1) hónap (1) hordalék (1) hurrá nyaralunk (1) hűvös éjszakák jönnek (1) húzzunk bele (1) Ibafa (1) időkép (1) ínség (1) itt vagyok (1) jogok (1) jómadár (1) jövőre jobb lesz (1) júliusi (1) Káin (1) kapaszkodj Malvin (1) karének (1) keddi jelentés (1) képességünk a rend (1) késő ősszel (1) kirándulás a végtelenbe (1) könnyek (1) kotkodács (1) közlékeny (1) kultúrák (1) legyen nyár (1) madarak és fák (1) mai mesék (1) majd jövök valamikor (1) Mancur segít (1) március elején (1) meddő órák (1) meg (1) megbízható (1) megfizette (1) megfontoltan (1) még jövök (1) melankólia (1) mélyben (1) mely nyelv merne (1) menedék (1) menni menni menni (1) merengő (1) miért (1) miről meséljek? (1) molitva (1) mosolygó (1) most (1) Mrs ZuzMara (1) Nádas Péterről másodszor (1) Nádas Péter trilógiájáról (1) nálunk falun (1) na mégegyszer (1) negyvenhat hideg tavaszán (1) negyvenhat telén (1) negyvenhét nyara (1) neköd adom (1) nem engedtünk a negyvennyolcból (1) nézzünk előre (1) nyelvtanulás (1) olvasni (1) olvasni nehéz (1) olvassatok jó költőket (1) oremus (1) öröm (1) őszikék (1) őszinteség (1) pályázott egy állásra (1) panni tavalyi utazása (1) párhuzamos (1) pillanatok (1) pórázon (1) profundis (1) realizmus (1) rock (1) roráte (1) sodrásban (1) Szabadság! (1) szabad madár (1) száll az illat-ár (1) szeppuku (1) szép napok (1) szerenád (1) szigetek (1) Temesi Ferenc (1) töröljük le (1) történetek újrapapíron (1) túlélők (1) túléltük de képeket (1) tűlevél (1) ügyek (1) új hely (1) utcabál (1) valami van (1) vau (1) végre hűvös (1) veríték és válóok (1) vers (1) versek délutánja (1) világból (1) visszanézve (1) és megnyerte (1) (1) nem tudok feltenni erre a blogra (1) Címkefelhő

A pók hete

2012.05.27. 00:20 akimoto

 

Egy hete, vagy inkább tíz napja bejöttek a hangyák. Volt egy  útvonaluk a kád túlfolyója és a  magasan levő ablakkeret sarka között, ott jártak fel-alá, kisebb kitérőket tettek bele a kádba, meg a peremére, ahová a törülközőmet szoktam leteríteni. Hm. Szóval, a hangyák  mászkáltak. Hajlakkal lefújtam őket is, meg az útvonalukat is. Néhányan földobták a talpukat, a többiek vígan masíroztak. Ma (05.22.) reggel arra figyeltem föl, hogy a kád szélén valami morzsalék jelent meg. Olyan, mint a rozsdás vasreszelék. Jól megnéztem az egészet  különösen a morzsalék fölött, és észrevettem, hogy egy nagy kaszáspók rejtőzködik a bojler és a fal közötti résben. Ahá, mondtam én, tehát  te vadászol itten az ártatlan hangyákra. Megnéztem a lexikonban is, miféle pók  ez a hangyaevő, és bebizonyosodott, hogy van ilyen. Nem hálót sző, hanem lesben áll, és a zsákmányt a lábai végén lévő szervből kidobott nyálkaszállal ragadja magához. Természetesen hagytam a pókot a leshelyén üldögélni, mert a hangyák se hülyék, ahogy megneszelték a pók jelenlétét, többet nem jöttek elő. Egy-egy makrancos, és az idősebbek figyelmeztetésére ügyet sem vető hangya  lehet a pók vacsorája, mert a „morzsalék” szépen gyarapodik. Még várok egy kicsit, aztán eltüntetem az egész társaságot a nyomaikkal együtt. Remélve, hogy ezek után máshová teszik át a székhelyüket hangyáék éppúgy, mint a pók.

 Május 25.

Rájöttem, hogy.... 

Május 26.

Találtam egy embert,.....
Nekem a zene (is) ad ilyen spirituális élményt.

*Véletlenül rátaláltam .......

 Május 27.

Bepótolom, amit eddig elmulasztottam......

*

Gabinál található ez az új link: http://mmebudapest.wordpress.com/2012/05/15/orchideak-nyomaban-a-tetenyi-fennsikon/

Pontosan olyan természetjáró túrákról tudósít, amilyeneket Apu is vezetett, csak ő a tétényi fennsík helyett a Maty-érhez, a zsombói kiserőbe, Mártélyra a Holt-Tiszához, a fehértói zsombékosokhoz vitte az embereket. Amíg fiatalabb volt, a Pilisbe és a Börzsönybe is, persze.

Május 27. másodszor

Ha előbb olvasom  ezt: http://atlatszo.hu/2012/05/26/gondunk-lesz-ratok-indul-az-atlatszo-hu-kis-oligarchatarozoja/

nem foglalkozom a saját piszlicsáré problémáimmal. Ezért kitöröltem a hülyeségeket. Tessék olvasni, mi látszik át igazán.

37 komment

Címkék: menni menni menni

A bejegyzés trackback címe:

https://akimotonapjai.blog.hu/api/trackback/id/tr794548380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KapitányG 2012.05.27. 09:50:41

De jó, hogy fölfedezted a madarast :)
És igen, "valaminek" lennie kell.

KapitányG 2012.05.27. 10:19:00

Milyen jó, hogy én még olvastam, amit aztán kitöröltél

akimoto 2012.05.27. 10:28:04

Gabi, közben kitöröltem az okoskodásaimat.
...
Viszont otthagytam, ami másokat is érinthet. Például, hogy vigyázzunk arra, amit még nem vesztettünk el.
Köszönöm a természetvédő túrákat. :)

KapitányG 2012.05.27. 10:34:23

A Szemerédit sajnálom, hogy kitörölted.

KapitányG 2012.05.27. 10:39:22

Bocsánat, hogy mégis ezt a témát folytatom, ha gondolod, töröld majd ki.
Olvastam Lucifer mai bejegyzését a VilágMa blogon.
És eszembe jutott egy régi bejegyzésem:
kapitanyg.nolblog.hu/archives/2007/12/31/Ujevkoszonto_kepeslapokbol/
Fönn van a freeblogoson is, csak kicsit másképp, mert hozzászólások nélkül, és nekem pont az jutott eszembe, ami a 21. hozzászólásban van.

akimoto 2012.05.27. 12:08:48

Igen, ilyenek járatak a fejemben. Később én is olvastam Lucifert, mikor már eltávolítottam eretnek gondolataimat. Megerősített abban, hogy éppen Pünkösdkor nem illik, ízléstelen belegázolni mások hitébe, még akkor is, ha némely esetben a hit meg a hitetlenség hasonlítanak egymásra. Legyen most pünkösd, aztán visszahozom Szemerédit más összefüggésben.

Az Újévköszöntő kakashoz és a földi idő múlásához is jó gondolatokat adsz. Beszélgetni jó.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2012.05.27. 16:56:02

lucifer bejegyzése nagyon szép (s egyáltalán nem "luciferi":)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2012.05.27. 16:58:06

és flora is "áldott szép pünkösdnek gyönyörű idejéről" irt.... (közvetve) hasonlókat kicsit, mint itt akimoto is...

Izabella.Jones 2012.05.27. 17:23:39

Kár, hogy lemaradtam, de majd ha visszahozod, elolvasom.
Szerintem a hitbe nem lehet belegázolni. Az nem olyasmi. :D

flora/ro 2012.05.27. 19:03:57

Tényleg kár, hogy letörölted, többen lemaradtunk róluk.
Senki hitébe nem kell belegázolni, mint ahogy a "nemhitébe" sem... Ezt mondják a franciák a "laïcité" elvének, törvény is van rá 1905 óta, de megfelelő magyar szót nem találtam...

akimoto 2012.05.27. 19:44:04

gond/ol/a, minthogy a Pünkösd a lélek és a szellem ünnepe (valami hasonló van az Ószövetségben Sávout néven, ha jól tudom), szóval amikor ünnep van, nem szabad ünnepet rontani, ezért visszakoztam. Kedves vagy mégis, hogy szóltál. :)

akimoto 2012.05.27. 19:49:44

Flora, annál inkább provokál az egyébként nem annak szánt beszélgetés-részlet. Ítéld meg magad.
*
Május 26.
Találtam egy embert, aki éppen úgy gondolkodik, ahogy én. Szemerédi Endre matematikussal beszélgetett Lázin Miklós András, a Magyar Hírlapban:

„– Hisz Istenben?

– Ez egy súlyos, nehéz kérdés. Római katolikus családba születtem. Édesanyám sajnos korán elhunyt, utána gyermekotthonba kerültem. Néhányszor meglátogattam a nagymamámat, többnyire nyáron. Láttam a halálát, akárcsak azt, mekkora támaszt jelentett számára a hit az utolsó percekben. A gyermekotthonban ateista lettem. Ám a materialista világképet ma már szűknek érzem – ennek ellenére nem hiszek semmi konkrétban, de valami spirituális „dologban” feltétlenül. Ha körülnézek a világban, tisztán látom, hogy „valaminek” lenni kell. Ha este elkerül az álom, kimegyek a szabadba, és a csillagokat bámulom. A végtelen mélység és a mérhetetlen távolság elandalít, felold.

– Valláspárti?

– Abszolút. Elismerem, nagyon sok embernek a hit – függetlenül a rituálétól – képes segíteni.”

Nekem a zene (is) ad ilyen spirituális élményt. És muszáj, hogy a lelkek várjanak, másképpen nem lehet kibírni. Sok mindenkivel lenne még beszélnivalóm.
*
Eddig tart, amit idéztem, és aztán megbántam.

akimoto 2012.05.27. 19:51:27

Izabella, csak tapintatlan voltam, ami legalább akkora bűn a szememben, mint egy "gázolás".

Izabella.Jones 2012.05.27. 20:15:43

Ha erre az idézetre gondoltál, ezt abszolút nem tartom tapintatlannak. Ha nem, akkor nem tudom megítélni. Azt te tudod. :D

flora/ro 2012.05.27. 20:19:58

@akimoto: szerintem nem volt benne semmi "megbánni való", sőt nagyon is tiszteleben tart minden véleményt... Furcsa módon, úgy tűnik, hogy a kommunizmus után mintha átesnének az emberek a ló másik oldalára: azelőtt nem nagyon lehetett a vallásosságát kiteregetnie az embernek, ma meg már szinte bocsánatot kell kérnie, ha nem hívő... Mintha ezzel "belegázolna" a hívőknek kijáró (jogos) tiszteletbe! Ami viszont a nem hívőknek is ugyanúgy kijár, nem?...

akimoto 2012.05.27. 21:17:54

Izabella, ha te így látod, akkor rendben.

akimoto 2012.05.27. 21:28:52

Flora, hittanórán azt tanultuk, hogy egyenlőek vagyunk az Úr színe előtt. Ebbe a Borneo szigeti őslakókat is beleértem.

Az nagyon igaz, hogy a kurzusok váltják egymást.

Izabella.Jones 2012.05.27. 21:57:35

@akimoto: Flórának igaza van. A tisztelet pont úgy kijár a hívőnek (bármilyennek!!!), mint a nem hívőnek. Az emberség a lényeg.

akimoto 2012.05.27. 22:48:12

Izabella, jó lenne, ha ez az elv a mindennapokban és más vonatkozásban is érvényre jutna.

flora/ro 2012.05.27. 23:24:53

Akkor mind a hárman egyetértünk. (nem csodálom: ezért is látogatlak benneteket olyan szívesen!) Mgam is jártam hittanra, sőt misére is minden vasárnap, 14-15 éves koromig... A lelkiismereti szabadság a lényeg.

akimoto 2012.05.28. 01:42:44

Jó érzés, amikor "a dolgok mélyén béke él".

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2012.05.28. 05:04:05

jól gondolod, Savuot... ráadásul egybeesett idén teljesen Pünkösddel... (valójában ugyanaz... csak "történelmileg" előbb van...ahogy az "idősebb testvérekhez" illik is;tulajdonképpen ebből az ünnepből alakult ki később a keresztény Pünkösd...
a Sinaj hegyi kinyilatkoztatás ünnepe, egész éjjel tanulmányozzák a Tórát...)
szerintem a visszahelyezett szöveg egyáltalán nem volt ünneprontó...
amúgy is a véleménykülönbségek sokszor inkább csak a szavakban (és nem tisztázott jelentéseikben, vonatkozásaikban vannak( - valójában egy-ségben "leledzünk"... legalább is "a dolgok mélyén", legfeljebb nem vagyunk midig ennek tudatában... (de attól még!...:)

akimoto 2012.05.28. 10:42:21

gond/ol/a, igen, a Húsvét is közel volt. A találkozás a kulturtörténetben úgy visz a dolgok mélyére, mint Juhász Gyula versében. /Tóra: az egyházatyák mindig tudnak újat fölfedezni régi szövegekben, vagy az élet változik meg annyira, hogy új megvilágítást kapnak? Költői kérdés.:) Az evangéliumokból is napi igék lesznek a mise részeiben./

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2012.05.28. 11:41:59

ugyanúgy 50 napra pészachra(húsvétra) jön a savuot(pünkösd)...
a Tórának eleve többféle magyarázata van... (lehet)...szinkronban is, nem csak az időben...(bocs, hiszen nem vagyok költő, de ez nem is igazán válasz)A kérdés(em) nekem inkább az lenne, hogy többezeréves vallási előirások, hogy maradhatnak illetve nem - ugyanazok a megváltozott körülmények között. (csak hogy a vallás szeret maradni a hagyományoknál...)(illetve persze vannak mindig újitó (neológ szószerint) irányzatai...is.(sőt bizonyos értelemben a kereszténység is az lett, a zsidó valláshoz képest...Jézus azaz Jozsué ben Mirjam vándorrabbi "újitotta"...utána lett belőle a kereszténység, mint új vallás...(és már az is újitódik? l. különböző modern irányzatok...)De én azt mondom a lényeg változatlan, és ugyanaz... minden vallás mélyén , s csak szavakban lehet(ne) tagadni,mert ez maga az élet, a létezés ... (a van-ság)...(no, szavakkal ez nem is megy...:)

évi. 2012.05.28. 18:45:29

Nem értem mi volt benne olyan,amit megbántál, nekem kimondottan tetszik ez a beszélgetés.

Amúgy pedig milyen pók az,amelyik hangyákat eszik??

akimoto 2012.05.28. 21:20:42

gond/ol/a, ilyesmire gondoltam, hogy minden hívő bármilyen rítus szerint gyakorolja is a vallását, egyesül a legrégebbi gondolat jegyében. Nekem nagyon tetszik, ha nem dogmákhoz ragaszkodás, hanem az emberi természet jobb vonásait egyesítő hagyományok adják a mértéket.
Igen, a szavak nem pontosak ebben az esetben sem. :)

akimoto 2012.05.28. 21:27:38

Évi, nekem is tetszett, azért emeltem ki. Csak a pünkösd miatt vettem vissza kis időre, hogy ne botránkoztassam meg a szabályos hívőket. (Ugye, mert én szabály nélkül fecsegek komoly dolgokról.)

A pók nagyon elterjedt mindenütt, nálunk a házban laknak, sokan vannak. A fürdőszobai két pókot nagyon kímélem, ők tartják távol a hangyákat.

emmausz 2012.05.29. 07:27:58

@flora/ro: világias gondolkozásnak nevezik.

évi. 2012.05.29. 09:32:48

@akimoto: Ja?Hogy azért? Így okés, bár ezen nem kéne fennakadnia egy hívő embernek sem.Sztem legalábbis:)

Nekem is sokféle pókom van otthon, de hangyám már jó ideje nincsen,lehet pont a pókok miatt?:)

akimoto 2012.05.29. 10:17:49

Évi, ki lát bele mások lelkébe?

A pók mint házőrző. Jó felfedezés! :))

flora/ro 2012.05.29. 10:32:02

@emmausz: azt hiszem, nem teljesen erről van szó, bár még itt, Fr. o-ban, kitalálóinak hazájában is sokan használják helytelenül, szembeállítva a vallásos felfogással. Holott nem erről van szó, inkább írok róla egy bejegyzést...

évi. 2012.05.29. 10:43:12

@akimoto: senki se, nincsenek léleklátók, max bele mászók, és azt gyógyítók:)

Igen, ez nagyon jó felfedezés:))

emmausz 2012.05.29. 11:26:34

flora: Igazad van. A laicité a Larousse szerint gondolkozásában független a tételes vallásoktól, az ideáloktól, a pártoktól, szervezetektől, intézményektől. Még talán a szabadgondolkodó kategória áll hozzá a legközelebb.
Vagy megint tévednék?

flora/ro 2012.05.29. 13:23:03

@emmausz: Megszültem a bejegyzést, kedves Mick! Remélem, lettem elég világos, ha nem is elég "kimerítő", legalábbis egyik értelemben...

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2012.05.31. 14:18:03

Nahát, hajlakkal még sose irtottam hangyákat. :) Pedig nagy gyakorlatom volt az irtásukban, mióta a nyolcvanas években megjelentek a házban, holott azelőtt sehol sem volt "divat", hogy hangyák a lakásban mászkáljanak. Valószínűleg akkoriban felborult valami egyensúly a természetben, mert általános lett ez a jelenség, akár kertes házról, akár városi régi bérházról, akár panelről van szó, mindenhol előjönnek.

akimoto 2012.05.31. 15:37:19

Exbikfic, próbáld ki. Azt gondolom, utálják a szagát, vagy beleragad a lábuk, nem tudom, miért, de a lakkozott útvonalat nem használják többé. (Az egyensúly a természetben megbillent volna - ez is igaz.)
süti beállítások módosítása