Bejegyzések

Heti beszámoló

Rajtam ne múljon...! [90. oldal] Azt mondják, mindig rajtunk is múlik minden. Rajtam ne múljon. (Tandori Dezső: Vagy majdnem az. Bp. 1995.)

Friss topikok

  • KapitányG: Jobbulást! Várom a főnixmadarat! (2013.02.26. 10:05) Partecédula
  • évi.: Anyunak két kedvenc könyve volt,amiket sokszor levett a polcról, az egyik az Aranyketrec, a másik ... (2013.02.25. 16:07) Aranyketrec
  • akimoto: Flora, mi sem mondjuk meg, hányan is lakunk itt. Az ördög nem alszik (csak a testvéred, jó messze.... (2013.02.19. 20:45) Répatorta
  • akimoto: Várok egy kicsit. Hogyne, költözésből elég volt. (2013.02.18. 16:49) Madaras
  • évi.: @akimoto: Igen, meg, és tegnap reggel is néztem néhány videót,ami fent volt a neten :( (2013.02.16. 13:35) Szegény emberek

Címkék

1952-2012 (1) 2013 január (1) 56 (1) a (1) alázat (1) aranyat érő (1) arany dió mogyoró (1) arany ősz (1) Art (1) átverés (1) az éjszaka csodái (1) az időről (1) a blog (1) a második gyertya (1) a sziget (1) befőzés (1) belülről kifelé (1) Berzsenyi (1) bevezető (1) bölcső ténfereg (1) Bőrlevél (1) cseresznye (1) csodaváróknak (1) csupa öröm (1) Daniss ajánlás (1) De (1) Deco (1) dióhéjban (1) dráma (1) egyebek és emberek (1) egy kiállítás köteteiről (1) élet és tudomány (1) emlék (1) érzelmi érték (1) esték (1) este jó (1) ez igen (1) főemlősök egymás közt (1) fogadd el (1) foglyok karácsonya (1) főpróba (1) Furnitures (1) gaudeamus (1) gubancok (1) gyász (1) gyászos (1) hangzó (1) hazádnak rendületlenül (1) hetedik (1) hétköznap (1) hideg meleg júliusban (1) hírek (1) hófúvás (1) hol jár az eszem (1) hónap (1) hordalék (1) hurrá nyaralunk (1) hűvös éjszakák jönnek (1) húzzunk bele (1) Ibafa (1) időkép (1) ínség (1) itt vagyok (1) jogok (1) jómadár (1) jövőre jobb lesz (1) júliusi (1) Káin (1) kapaszkodj Malvin (1) karének (1) keddi jelentés (1) képességünk a rend (1) késő ősszel (1) kirándulás a végtelenbe (1) könnyek (1) kotkodács (1) közlékeny (1) kultúrák (1) legyen nyár (1) madarak és fák (1) mai mesék (1) majd jövök valamikor (1) Mancur segít (1) március elején (1) meddő órák (1) meg (1) megbízható (1) megfizette (1) megfontoltan (1) még jövök (1) melankólia (1) mélyben (1) mely nyelv merne (1) menedék (1) menni menni menni (1) merengő (1) miért (1) miről meséljek? (1) molitva (1) mosolygó (1) most (1) Mrs ZuzMara (1) Nádas Péterről másodszor (1) Nádas Péter trilógiájáról (1) nálunk falun (1) na mégegyszer (1) negyvenhat hideg tavaszán (1) negyvenhat telén (1) negyvenhét nyara (1) neköd adom (1) nem engedtünk a negyvennyolcból (1) nézzünk előre (1) nyelvtanulás (1) olvasni (1) olvasni nehéz (1) olvassatok jó költőket (1) oremus (1) öröm (1) őszikék (1) őszinteség (1) pályázott egy állásra (1) panni tavalyi utazása (1) párhuzamos (1) pillanatok (1) pórázon (1) profundis (1) realizmus (1) rock (1) roráte (1) sodrásban (1) Szabadság! (1) szabad madár (1) száll az illat-ár (1) szeppuku (1) szép napok (1) szerenád (1) szigetek (1) Temesi Ferenc (1) töröljük le (1) történetek újrapapíron (1) túlélők (1) túléltük de képeket (1) tűlevél (1) ügyek (1) új hely (1) utcabál (1) valami van (1) vau (1) végre hűvös (1) veríték és válóok (1) vers (1) versek délutánja (1) világból (1) visszanézve (1) és megnyerte (1) (1) nem tudok feltenni erre a blogra (1) Címkefelhő

Mai napok

2012.09.28. 21:16 akimoto

Kész őrület! Az első három naphoz kapcsolódó szöveg egyszerűen eltűnt innen.Mire észrevettem a hiányt, már hiába próbáltam keresni, menteni, visszavarázsolni. Nem emlékszem a témákra sem, ezek a kis szösszenetek mindig gyors reagálások arra, amit éppen olvasok.

Szomorú#koszorú

 Szeptember 25.

Régen olvastam ennyire átütő erejű írót. Nicole Krauss: Nagy palota. Úgy hat, mint valami lassan fölszívódó méreg. Elgyengít, megfoghatatlan bűntudatot kelt, mintha mindent rosszul csináltam volna eddig. A nagy palota a jeruzsálemi templom. A történetek Amerikában, Pesten, Chilében és más helyeken játszódnak, még nem tudom hol, a közepén tartok. De máris sikerült belemásznia a közérzetembe.

 Szeptember 26.

Az óbudai piacon legjobb a pogácsa. És még valami: Smaragdfák és olajok

http://kapos.hu/videok/kapospont_net_video/2012-09-27/kulonleges_smaragdfakat_ultettek_szocsenypusztan_.html

Ez az! Óbudán tudtam meg, hogy Schmidt Béla bácsi, a gyógyító-egészségmegőrző olajok készítője kaposvári. Utána nyomozva találtam rá a szőcsénypusztai videóra, és a hírre, amely szerint nyolc év alatt nő akkorára a kínai eredetű smaragdfa, mint egy negyven éves tölgy. Energiahiányos idő elé nézünk, nem hagyhattam ki az értesülést, sőt, amint hozzájutunk egy-két csemetéhez, ültetünk a kert végébe smaragdfát is. Már három éves az akácos út a lejtő legaljában, vagy harminc tövet ültetett a ház ura. Kimondottan tűzifa termesztés a célja. Ha most a kaposvári kertészettől smaragdcsemetét is szerezhetünk, néhány év múlva nem kell tüzelőre költenünk.

Addig is, hogy jó egészségben érjük meg, mire a saját fánkkal fűthetünk, egy másik kaposvári vállalkozásról adok hírt. Évitől kaptam Béla bácsi nyersen sajtolt lenmagolaját, bizonyos emésztési problémák megoldására. Az olaj most tesztelés alatt van, a hivatalos ismertetője nagyon biztató. Vannak más egészségvédő olajok is!

Olajok ismertetője2per2_1.jpg

 Szeptember 28.

Megint terem a málna. Elhúzódó termésidőre számítok, amíg szépen süt a nap, a zöld bogyók szép lassan ki fognak pirosodni. A szilva és a dió egybeértek, a szőlőt megettük, lesz még néhány cukkini, a csillagtök még kicsi. Nem valószínű, hogy rántani valóra növekszik. Éjjel befőzök egy kis pritamint piros paprika, hagyma és paradicsom elegyéből, kis ecettel  és kevés cukorral fűszerezve. Bundás kenyérhez és boros teához télvíz idején nélkülözhetetlen.

*

Egy hír: http://www.hirado.hu/Hirek/2012/09/28/16/Mindent_a_mesekrol_mesemuzeum_Budapesten_.aspx

Ha nem lenne politikai felhangja, kabaréhumorral kommentálnám az első kiállítás címét, ami nem más, mint: „A magyar tündérmese világa”.    

21 komment

Címkék: szép napok

A bejegyzés trackback címe:

https://akimotonapjai.blog.hu/api/trackback/id/tr104809036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

évi. 2012.09.28. 22:30:21

Melyiktől vegyem a pogácsát? Én most fedeztem fel a sajtos rolót két hete? rákaptam :)

Smaragdfa...életemben nem hallottam róla ,már erre jó a lenolaj :))

akimoto 2012.09.28. 22:42:19

Évi, a smaragdfáról részletesen tájékoztatnak a linkkel jelölt helyen. Nagyon szeretnék ilyet ültetni. Neked is tetszik?

A pogácsát a Kolossy téri sütöde piaci mintaboltjában veszem, egy savanyúság árussal szemben van az üzlet.

évi. 2012.09.29. 12:54:44

@akimoto: megnéztem még tegnap, csak valamiért nem hallottam belőle semmit, amúgy igen, tetszik, de nekem nincs hozzá helyem a kertben, tudod kicsi kert, kicsi fák...

Igen, akkor tudom melyik a pogácsa árulda,én is ott veszek sütit, ha finomat szeretnék enni, nekem a répatorta a kedvencem ott :)

akimoto 2012.09.29. 17:54:04

Van szöveges ismertető is, mint kiderült, a mi földünk nem jó neki.
sunwo.eu/projektek/smaragdfa/
Valamint túl drága a csemete ahhoz, hogy kísérletezzünk vele. :((

Répatorta? Finom! :)

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2012.09.29. 23:39:05

Lehet, hogy korlátolt és ostoba hozzáállás részemről, de bevallom, én már nagyon régóta nem olvasok olyan irodalmi művet, ami ennyire belemászik (negatív hatással) a közérzetembe. Önvédelem. Az olvasmány, az irodalmi élmény végül is jó értelemben vett szórakozás (nem nevettetést értek ezen!) lenne, de ha elkeserít, elszomorít, bűntudatot ébreszt, megráz, erre nem vágyom, nem kell katarzis.

akimoto 2012.09.30. 08:16:50

Exbikfic, fogalmam sincs, miért olvasok. Most ráébresztettél, hogy még ezt is tisztázni kellene. Talán félreérthető, panaszként hangzik, hogy egy történet megrázó, vagy szembesít valamivel, amiről nem is tudtam. Ilyen értelemben a jó irodalom nálam az életet helyettesíti. Úgy látszik, kevés az az egy, ami van.

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2012.09.30. 23:34:46

Igen, ebből is látszik, mennyire elhibázott volt nekem a magyar szak, és ez nem poén, hanem tényleg. Vagy egyszerűen csak öregszem (sajnos, ezt sem poénból mondom), és már nem akarok szembesülni, bűntudatot érezni, drámát átélni, megrendülni, legalábbis szándékosan, irodalmi mű által nem. A való életben ezek úgyis mind újra és újra bekövetkeznek, hajjaj, de mennyire. :(

akimoto 2012.09.30. 23:50:50

De hiszen, amikor hozzákezdünk egy könyvhöz, előre nem tudhatjuk,melyik mozzanata milyen hatást fog kiváltani. Egyébként igazad van, előfordult, hogy nem olvastam végig egy novelláskönyvet, annyira deprimáltak a történetei.

Ne következzen be semmi rossz az új házad táján. :)

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2012.09.30. 23:56:03

Én olyankor azonnal leteszem és azzal már le is mondtam róla.
A jókívánságot köszönöm, hasonlót kívánok Neked is. :)

akimoto 2012.10.01. 00:34:33

:)

A magyar szakon gyengülő emlékezetem szerint valami nyelvészetet is tanítottak, különös tekintettel a reformkorra. Mindenféle érdekes dolgok történtek akkoriban. :)

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2012.10.01. 21:40:18

Na látod, a magyar szakon az egyetlen, ami érdekelt, az a nyelvészet volt, de nem a leíró, hanem a nyelvtörténet. És ahhoz még érzékem is volt. :)
Igen, a reformkorban történtek sok érdekes dolgok e hazában, később aztán kézirattáros koromban volt alkalmam abba beleásnom magam, tetszett is nagyon.

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2012.10.01. 21:43:13

Off: foglalkoztál valaha diafilmekkel, mondd? Mert érdekes felfedezést tettünk a múltkor Vackorral diafilmek közt keresgélve, csak nem tudtuk, Te vagy-e ama név mögött.

akimoto 2012.10.01. 21:47:14

Exbikfic, utánanéztem, ki mindenki járt-kelt a magyar nyelvtörténet mondott korszakában.:)

Az off-ra: igen. Azt az egyet elkövettem, de lehet, hogy kettőt.

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2012.10.01. 21:56:21

Ó, köszi, Vackor nagyon örül, ugyanis ez volt a kedvenc diafilmje. :)

akimoto 2012.10.01. 22:13:18

Meglepő, de azért: :) :)

Izabella.Jones 2012.10.01. 23:27:02

A piacon minden jobb. :)

akimoto 2012.10.01. 23:38:09

Izabella, nagy igazságok lakoznak a te elmédben! :)))

KapitányG 2012.10.03. 07:28:29

Szőcsénypuszta ott van Nagyszakácsi mellett

akimoto 2012.10.03. 09:41:36

KapitányG, oda is jó lenne legalább a Kapos Televízióval kirándulni!

flora/ro 2012.10.03. 19:36:31

Eszmecserétek Á-val azt a kérdést tetette fel velem, hogy miféle perverzitás alapján szeretem én meg olvasni (vagy filmen) a megrázó, katarktikus dolgokat, és hogy kifejezetten nem nagyon szeretem a szórakoztatókat...
Valami nincs rendben, de még em jöttem rá, mi...

akimoto 2012.10.03. 19:47:08

Flora, ez bonyolult. Főként a címke. Amit mostanában "szórakoztatónak" neveznek, azt én sem, de úgy értettem, Á sem. A többiről beszélhetünk, majd kitalálom a módját.
süti beállítások módosítása