Bejegyzések

Heti beszámoló

Rajtam ne múljon...! [90. oldal] Azt mondják, mindig rajtunk is múlik minden. Rajtam ne múljon. (Tandori Dezső: Vagy majdnem az. Bp. 1995.)

Friss topikok

  • KapitányG: Jobbulást! Várom a főnixmadarat! (2013.02.26. 10:05) Partecédula
  • évi.: Anyunak két kedvenc könyve volt,amiket sokszor levett a polcról, az egyik az Aranyketrec, a másik ... (2013.02.25. 16:07) Aranyketrec
  • akimoto: Flora, mi sem mondjuk meg, hányan is lakunk itt. Az ördög nem alszik (csak a testvéred, jó messze.... (2013.02.19. 20:45) Répatorta
  • akimoto: Várok egy kicsit. Hogyne, költözésből elég volt. (2013.02.18. 16:49) Madaras
  • évi.: @akimoto: Igen, meg, és tegnap reggel is néztem néhány videót,ami fent volt a neten :( (2013.02.16. 13:35) Szegény emberek

Címkék

1952-2012 (1) 2013 január (1) 56 (1) a (1) alázat (1) aranyat érő (1) arany dió mogyoró (1) arany ősz (1) Art (1) átverés (1) az éjszaka csodái (1) az időről (1) a blog (1) a második gyertya (1) a sziget (1) befőzés (1) belülről kifelé (1) Berzsenyi (1) bevezető (1) bölcső ténfereg (1) Bőrlevél (1) cseresznye (1) csodaváróknak (1) csupa öröm (1) Daniss ajánlás (1) De (1) Deco (1) dióhéjban (1) dráma (1) egyebek és emberek (1) egy kiállítás köteteiről (1) élet és tudomány (1) emlék (1) érzelmi érték (1) esték (1) este jó (1) ez igen (1) főemlősök egymás közt (1) fogadd el (1) foglyok karácsonya (1) főpróba (1) Furnitures (1) gaudeamus (1) gubancok (1) gyász (1) gyászos (1) hangzó (1) hazádnak rendületlenül (1) hetedik (1) hétköznap (1) hideg meleg júliusban (1) hírek (1) hófúvás (1) hol jár az eszem (1) hónap (1) hordalék (1) hurrá nyaralunk (1) hűvös éjszakák jönnek (1) húzzunk bele (1) Ibafa (1) időkép (1) ínség (1) itt vagyok (1) jogok (1) jómadár (1) jövőre jobb lesz (1) júliusi (1) Káin (1) kapaszkodj Malvin (1) karének (1) keddi jelentés (1) képességünk a rend (1) késő ősszel (1) kirándulás a végtelenbe (1) könnyek (1) kotkodács (1) közlékeny (1) kultúrák (1) legyen nyár (1) madarak és fák (1) mai mesék (1) majd jövök valamikor (1) Mancur segít (1) március elején (1) meddő órák (1) meg (1) megbízható (1) megfizette (1) megfontoltan (1) még jövök (1) melankólia (1) mélyben (1) mely nyelv merne (1) menedék (1) menni menni menni (1) merengő (1) miért (1) miről meséljek? (1) molitva (1) mosolygó (1) most (1) Mrs ZuzMara (1) Nádas Péterről másodszor (1) Nádas Péter trilógiájáról (1) nálunk falun (1) na mégegyszer (1) negyvenhat hideg tavaszán (1) negyvenhat telén (1) negyvenhét nyara (1) neköd adom (1) nem engedtünk a negyvennyolcból (1) nézzünk előre (1) nyelvtanulás (1) olvasni (1) olvasni nehéz (1) olvassatok jó költőket (1) oremus (1) öröm (1) őszikék (1) őszinteség (1) pályázott egy állásra (1) panni tavalyi utazása (1) párhuzamos (1) pillanatok (1) pórázon (1) profundis (1) realizmus (1) rock (1) roráte (1) sodrásban (1) Szabadság! (1) szabad madár (1) száll az illat-ár (1) szeppuku (1) szép napok (1) szerenád (1) szigetek (1) Temesi Ferenc (1) töröljük le (1) történetek újrapapíron (1) túlélők (1) túléltük de képeket (1) tűlevél (1) ügyek (1) új hely (1) utcabál (1) valami van (1) vau (1) végre hűvös (1) veríték és válóok (1) vers (1) versek délutánja (1) világból (1) visszanézve (1) és megnyerte (1) (1) nem tudok feltenni erre a blogra (1) Címkefelhő

Január végi jajdejó

2012.01.29. 16:13 akimoto

Jan.20.
Ma egész nap nagyon színvonalas blogokat olvastam.  
Azt írta a horoszkópom, hogy vigyázzak,  valamit ígér a csillagok konstellációja.

  Jan.21.
Nahát, éppen az ellenkezőjéről tudtam eddig!
http://www.otvenentul.hu/page.php?PageID=4811
Nevezetesen, hogy minél öregebb valaki, annál jobban emlékszik a fiatal éveire, ellenben a rövid távú memóriája romlik. (Ezt tapasztaltam magamon ugyanis,)
Azt írja még, hogy a rossz emlékek rögzülnek, a jókat elfelejtjük. Ezt sem írom alá, számos ismerős, rokon nem emlékszik az együtt megélt pánikos esetekre, mert kiiktatja a memóriájából, ami neki terhére volt. A nóta is azt mondja „csak a szépre emlékezem…” Persze, nem ilyen sarkos  ez a jó – rossz, de mégsem úgy van, ahogy a cikkben állítják.
*
Mit mond a Sanoma az idei nyári divatról?
http://www.bien.hu/2012-es-tavaszi_nyari-divat,divat,catwalk-kollekciok,113258#18
Felvonultatja az „elegáns” ruhákat szaténból és más nehezebb anyagokból. A szoknyák csípőben szélesített szabásvonalúak. A modellek hosszú cupfos hajat viselnek. A kollekciónak így együtt olyan a hangulata, mintha a kukából húzták volna elő.
Nyáron nagyon divatosan fogok öltözködni.

Jan. 22.
Nagy tüntetés volt. Menet a békéért. Eszembe jutott, hogy Sztálin temetésén óriási tömeget fényképeztek, a fotók bejárták a világot. Egyik magyar napilap képaláírása sajtóhibával jelent meg:
„Dolgozók ezrei megrendelt szívvel álltak nagy vezérünk ravatala előtt.”
A nyomdászt több évi börtönre ítélték.  
(Én így tudtam.)
http://mult-kor.hu/20100303_meghalt_melyseges_megrendelesre
A fenti linken elolvasható a valódi történet. A megrendelés igaz.
Ma van még a magyar kultúra napja is.

Jan.23.
Olvasom, hogy a térségi beosztás helyett másmilyen elgondolással sorolják majd a betegeket a szakorvosi rendelőkhöz. Kis falunkból egyszerű szemműtétre nem ám a szomszédos kórház, hanem valamelyik dunántúli járási központ fogad majd. Lehet utazni, kontrollra visszautazni, megismerni hazánkat, minthogy úgyse jártunk még arra. De jó!
Felkészülünk az önellátásra. Ha az udvaron tyúkólat rendezünk be, komfortosíthatjuk a szárnyasok számára így:
http://www.168ora.hu/tudas/kenheto-napelem-88888.html
Télen, hidegben nem szeretnek tojni, de bezzeg a mieink majd rákapcsolnak az önműködő fűtéssel üzemelő ólban. Ez is milyen jó lesz!
*
Láttam a tévében, hogyan kezdődött el Kínában a Sárkány éve. Remélem, szerencsét hoz.. Nekem biztosan, mert a Sárkány évében születtem. Valamint az anyukám és a lányom is Sárkány.  

Jan. 24.
Most olvastam a Vadon egyik 2009-es számában, hogy a lótusz virágzásakor hőt termel. Hűvös élőhelyén az éjszakai 10 fokos hőmérsékletek mellett a szirmok között 30 fok meleget mértek, nagyon kedvező a virágban megbúvó rovaroknak, amelyek megporozzák a virágot, és így terem a mag, amely tápláló, és mindenféle más sajátosságánál fogva egyedülálló a világon. A lótusz vízlepergető tulajdonságát tanulmányozva rájöttek, hogy a levelek tüskéi megmozdulnak, ha vízcsepp keletkezik rajtuk, ezzel gördítik le a cseppeket. A jelenséget a nanotechnikában alkalmazzák.
Volt régebben egy könyv állati találmányokról, a természet módszereinek emberi hasznosításáról.

 Jan. 25.
Azt álmodtam, hogy Florával egy modern lakóparkban lakunk, egymás melletti házban. Az ő lakásának erkélyét boltívesre alakították, és sűrű rózsaszín virággirland szegélyezte a fölső részét.  Kihajolva láttam a vesszőből font kerti bútorukat  tarka párnákkal. Álmomban Florának két kislánya volt, éppen leszaladtak a közös udvarra, de én nem tudtam szólni nekik, mert a  függőfolyosónkon mozgássérült kisfiúk jelentek meg hosszú sorban, egymás ruhájába kapaszkodtak, és mindannyian fekete-fehér ruhát viseltek. A hátam mögött araszolgattak.  Nem bírtam elengedni a korlátot, pedig nekik fontosabb lett volna a lécekbe fogódzkodniuk.
*
Délben benn voltam Pesten. Két órakor az óbudai piac úgyszólván néptelen volt, az árusok gyönyörű és nem drága zöldségek, gyümölcsök mögött álldogáltak. Csak pogácsát vettem. A kápia paprika, a mandarin, a szőlő, a sokféle hús, nagyon szép füstölt hús mind ottmaradt. Ha vennék, akármilyen keveset, ránk romlana. Rosszul eszünk.
*
A híradóban közölték, milyen megvonásokkal kell számolni még az egészségügyben. Egy sereg műtétet fizetőssé akarnak tenni, például a rám váró szürkehályog műtét 111 ezer ft lesz.

Jan. 26.
Valahogy a szemem elé került egy fényképész blogja. Nem is fényképező, inkább épitészettörténettel, művészettörténettel, ilyes határtudományokkal foglalkozik.   http://varosban.blog.hu/2011/04/09/budapest_legszebb_lecsohazai_andrassy_palota
Nem igaz, hogy valaha ennyire fényűző házakat építettek, és emberek laktak bennük!

Jan. 27.
Ma képtárban voltam. Nézegettem: http://360world.hu/panoramakep/virtualis_tura/nemzeti_galeria_munchen_magyarul/
A péknél egy ember lezsidózott. Igen. Számonkérte, hogy miért nem olvasom Wass Albertet.
*
Egy normális nő Cseljabinszkból:
http://ulyana81.blogspot.com/2012/01/im-winner.html
Azt szeretem benne, hogy nem horgol magának glóriát.

Jan.28.
Egy mondat. Határ Győzőé: „ NEM HISZEK A HALADÁSBAN, mindenekelőtt abban a vektorban nem, ahogyan ez a„haladás” önmagát értelmezi – irány és érték szerint; s miért is hinnék a lehetőség üres kategóriáiban, melynek valószínűségétől a tények távolabb állnak,
mint valaha
ha van is, talán, nagyon talán, akkor sem a történelem időléptékén, hanem a
törzsfejlődés évszázezrein; de vajon miféle különös elfogultsága ez az ember
javára a biológusnak, hogy a takarodást – haladásnak nevezi?”
(Határ Győző: Az Őrző Könyve. Toronycella, XXXVIII.)  

Jan.29.
Otis Taylor miatt lapoztam fel a prae-t, ott is a Blues a vitrinben c. cikket. Ha az újdonász ennyire utálja a bluest, minek ír róla? (Biztos pénzért.)
Mint megtudtam,  a szóban forgó  fesztiválon Taylor volt a legjobb. Jó vicc. Ezért kerestem róla ismertetőt vagy kritikát.
*
Ha a szív elfárad, hallucinál. Képzelődik. (Darvasi László mondta. Otis zenélte.)
*
Ma voltunk a tokodi piacon. Egy ószeres retro dolgokat árul. Sárgaréz rádlit, magyarul derelyemetélőt ezer forintért ad. Nekem is van ugyanolyan, nem is túlságosan régi. Ezentúl, ha a kezembe veszem, előbb kezicsókolommal köszönök neki. Ki hitte volna, mekkora érték egy stanglivágó? Vettünk még harminc deka tepertőkrémet, hogy egy kis pogácsot süssek estére.

59 komment

Címkék: gaudeamus

A bejegyzés trackback címe:

https://akimotonapjai.blog.hu/api/trackback/id/tr923968854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2012.01.29. 22:52:20

Javaslom, menjünk lótuszvirág szirmai közé lakni, az nagyon jól jönne most. :)

akimoto 2012.01.30. 00:53:20

exbikfic, azt a potom harminc fokot most simán elviselném én is.:)

flora/ro 2012.01.30. 09:10:01

Kedves Akimoto, a boltíves ablak (esetleg rózsaszín girland nélkül), a kertbútorok párnákkal nekem is megfelelne, de megfiatalítottál a 2 kislánnyal, akik unokák a valóságban és éppen itt voltak a hét végén (agyonszerettük egymást!) A szomszédságod nekem is tetszene, jól eltrécselhetnénk a kertben (esetleg benn a melegen manapság: ide is megérkezett a tél!), bár én nem a Sárkány (mint anyám és sógornőm), hanem a "Disznó" békés jegyében születtem...

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2012.01.30. 10:39:11

akimoto, te is akrofobiás vagy? (korlátba kapaszkodás a függőfolyosón... én ugyan fel se mennék oda, álmomban se!:)

hol műteted a szemed? (én is előtte vagyok, tudod!)
miért zsidóztak le a péknél? mert nem olvasod W.A.-t, hát mit árulnak ott? nem kenyeret?

a pogácsát én is nagyon szeretem! (enni, csinálni nem:(

évi. 2012.01.30. 11:18:42

Határ Győző milyen jól mondja...sajnos:(

Az óbudai piac pont olyan üres mostanság,mint Óbuda...fura!

akimoto 2012.01.30. 13:44:10

Flora, ki tudja, honnan jönnek az ilyen álmok. Talán "vágyteljesítő", hogy közös udvarunk legyen. :)
A tél még keményebb lesz, jaj.

akimoto 2012.01.30. 14:03:23

gond/ol/a, van benne valami. Egyszer egy ötödik emeleti lakásban úgy éreztem, a szőnyeg csúszik velem lefelé az utcára. Nem velük cseréltünk, hanem a rosszabb második emeletit választottuk.
*
A péknél a nagyhangú sofőr fennhangon szidta a bankokat, meg a bankárokat, mire én szerényen elmagyaráztam volna a pénz természetéről szóló tudásomat, mire ő odavágta, hogy védje csak maga a fajtáját, aztán kijelentette, hogy W.A. írja meg az igazat, mire én, hogy W. A. gyenge, esetenként közepes színvonalú művei nem mérvadóak, mire ő, hogy na, így beszélnek ezek, és kicsörtetett az ajtón.
*
Nem nehéz pogácsát sütni, millió receptem van, küldök szívesen. :)

akimoto 2012.01.30. 14:05:22

A szemműtét kimaradt a válaszból. Még nem tudom, majd megmondja a szemész, mi legyen, rá fogok hallgatni.

akimoto 2012.01.30. 14:08:22

Évi, tényleg néptelen volt Óbuda, talán a kevés autó miatt éreztem, hogy gyérült a forgalom.
*
Nagyon nehéz könyv a Határ Győzőé. Nagy ívű eszmefuttatásai vannak, néha meg belefut valamibe, ami nekem nem tetszik. Ez is olyan furcsa.

évi. 2012.01.30. 14:12:24

@akimoto: Azt nem tudom,hogy az autók miatt vagy sem, de a parkolókban alig van autó, a boltokban ember, a piacon vevő...

Biztos ne könnyű,én is többször elolvastam az idézetet.De valahogy pont tegnap ilyesmiről beszélgettünk a zemberrel,igaz, ő Kantot hozta fel...:)

akimoto 2012.01.30. 14:19:11

Épp ezért nehéz egy Hegelen felnőttnek, sőt fejen álló Hegelt rágcsálónak beleérezni egy ilyenbe. A DIA-n olvasható a könyv, ajánlom az uradnak. :)

évi. 2012.01.30. 15:17:29

@akimoto: nem tudom, ha adsz linket, lehet megmutatom neki:) De nem garantálom,hogy el is olvassa, azért ez nehéz szöveg, a németet csak könnyebb neki eredetiben olvasni:))

akimoto 2012.01.30. 18:01:28

Évi, nem tudok linket tömöríteni, de nem is fontos. Néhány kiragadott részleten lehet töprengeni annak, aki ráér. :))

Biedermann 2012.01.30. 18:58:25

Ezt a pékséges epizódot emésztem reggel óta de nem sikerül. Inkább a lótuszosra figyelek.

akimoto 2012.01.30. 20:05:37

Biedermann, ez egy szelíd csevely volt. Nézd meg a jobbik honlapját, milyen nézeteket terjesztenek. Szabad országban élünk, hadd mondják. Sajnálom, hogy fölzaklattalak. Ilyenkor nagyon jó Bálint Ági meséit olvasni, vagy a youtube-on Maru macska viselt dolgait megkeresni. :)

Biedermann 2012.01.30. 21:19:20

Az a baj, hogy sajnos hallom én is. Van egy diákom, néha előad valami orbitális marhaságot. Mindig igyekszem frappánsan visszaszólni ilyen helyzetekben, de mostanában egyre többször akad el a szavam.
Sajnos jobbik ügyben is képben vagyok. A helyi szervezet főembere a kollégám. :(
Maru macskát azért megnézem. ::))

akimoto 2012.01.30. 22:25:50

Biedermann, nem érdemes vitába keveredni. Ragaszkodnak a mániájukhoz. Kolléga? Türelem, Bi', türelem!

Gondolom, ismered a Simon macskáját. Az se kutya!:)

K ó s z a (törölt) · http://kepeim.net/ 2012.01.30. 23:54:41

Nekem minden távú memóriám romlik.

akimoto 2012.01.31. 00:09:22

Kósza, csak nem dicsekedsz? :)

Biedermann 2012.01.31. 08:24:07

Simon macskáját nagyon szeretem. Hasonlít Tigrisre. :)
Amúgy nekem is mindenfajta memóriám romlik. Néha rám jön, és akkor mindenféle családi történeteket leírok. Később ezek nagy részéről kiderül, hogy nem is úgy volt. ::))

akimoto 2012.01.31. 09:47:37

Biedermann, kinek hiszel jobban? Nem saját magadnak? A memóriát régóta kutatják, a működés fázisairól itt egy összefoglaló: hu.shvoong.com/social-sciences/psychology/1743839-eml%C3%A9kez%C3%A9s-ii-hossz%C3%BA-t%C3%A1v%C3%BA-mem%C3%B3ria/
Arról igazán nem tehetsz, hogy mások rosszabbul emlékeznek, mint te.

Tigris, a nagyevő? Az is jellemző, amikor hiába könyörögsz, nem akar bejönni, majd egy perc múlva kaparja az ajtót. Nem lehet kiismerni őket. :)

Biedermann 2012.01.31. 12:20:51

@akimoto: Úgy van ez végtére is, hogy az emlék elvitathatatlanul azé, aki emlékszik. És ebből a szempontból nem is lehet jobban csak másképp emlékezni. De egy emlékkel kapcsolatban nehéz lenne az igaz - nem igaz kitételt alkalmazni. Az emlékek világa ugyanis csak részben kapcsolódik a tények világához. Vagy valami ilyesmi. ::))
Tigris tényleg kiismerhetetlen. Mindig mást csinál, mint amit kellene. Engem mostanában harapdál. Talán arra céloz, többet kellene mozogni.

akimoto 2012.01.31. 13:02:48

Biedermann, így pontos. Helyére tetted. :)

Mancur meg tejfölt akar tej helyett. Hájat növeszt a hideg ellensúlyozására.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2012.01.31. 16:19:38

semmi sincs sose "ugyanúgy"...ha már emlékezünk, az is fikció, később meg már arra emlékezünk, ahogy emlékeztünk:)

akimoto 2012.01.31. 16:55:22

gond/ol/a, ha ez így van, semmi értelme az emlékezésnek. A magam részéről soha többé nem írok le semmi ilyet. Megtartom magamnak. Úgy biztosan nem fog megváltozni. Védekezésül kirakom a "Nem emlékszem" táblát.

Biedermann 2012.01.31. 18:27:32

Jaj, Akimoto, az Istenért, ne tartsd meg magadnak! Szeretek veled emlékezni. Majdnem el tudom hinni, hogy az enyém is. :::)))

akimoto 2012.01.31. 18:50:55

Figyelj, Biedermann, nem szeretem, ha hazugnak tartanak. Komolyan látom a képet, érzem a szagot, a képek részleteit, a hangot, a hangsúlyt, a hangmagasságot, a helyet, ahol megtörtént... Emellett nehéz előhúzni, tömöríteni, sűríteni az időt, hiszen csak néhány mondat a papíron. Sokszor olyan fáradt vagyok és elgyöngült, hogy újra ott, velük voltam, akik már nincsenek itt. Ez egy idegi teljesítmény.
Nem adhatom ki magamat többé úgy, hogy hiteltelennek tartanak.
Te írjál nyugodtan, ne zavarjon semmi. A skrupulusaim is az enyémek! :)

Biedermann 2012.01.31. 19:34:12

Én ezt most egyáltalán nem értem. :( De úgy, hogy egy szót sem. Írok egy e-mailt.

flora/ro 2012.01.31. 19:40:10

Én is nagyon sajnálnám, ha nem emlékeznél számunkra többet!...

akimoto 2012.01.31. 20:44:09

Biedermann, nem csodálom. Felejtsd el.Nem beszélgettünk semmiről. :)

akimoto 2012.01.31. 20:47:31

Flora, blogműfajban nem lesz több emlék. A műfaj ellent mond a szándéknak.
Írhatsz mondjuk vakációtörténetet, és akkor vakációtörténet lesz, nem blog.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2012.01.31. 21:15:17

@akimoto: na ne már! kicsit sarkitottam! és hiszen magam is folyton emlékezem, én néha jobban,plasztikusabban látom ami elmúlt, mint ami körülöttem van. (és az se jó!)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2012.01.31. 21:16:13

de a jelent is másképp éljük-látjuk, valamennyien 2a vihar kapujában"....

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2012.01.31. 21:20:41

nekem az egész blogom (a lineas) UTÓiratok, meg lépcsőházi... stb...csak ez az itteni szól a "most"-ról... de itt csak egy pár szó, ott meg nem tudom leállitani magam...attól még hitelesek vagyunk, hogy mindent egyénien élünk meg... !sőt!

akimoto 2012.01.31. 22:35:41

Biedermann, hová gondolsz! Csak leírtam, miképpen működik az én saját emlékezetem, és ennek a hitelét sajnos, semmi és senki sem bizonyíthatja rajtam kívül. (Plusz, írtam imélt erről is, bővebben.)

akimoto 2012.01.31. 22:51:21

gond/ol/a! Köszönöm, hogy hozzásegítettél egy nagyon érdekes felismeréshez. Már Florának is írtam, hogy a blogműfaj nem fogadja be a blogon túlmutató szándékot. Ezért nem jó nekem irodalmi fogalmazásokat írni, maradjon az az iskolai házi feladat műfaja. Vagy ha valaki eleve írói elhatározással, formai elszánással bontja fejezetekre az életét, az is jó, de az nem én vagyok.
Nálad ott a sok jó fotó, a friss benyomások,mindenki örül, hogy olvashatja. Az emlékek leírása vitatott műfaj, Kertész Imrétől egyetemi oktatókig sokféle vélemény van érvényben. Most kicsit elmerengek rajtuk, addig hagyom békén a memoárjaimat.:)))

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2012.01.31. 23:04:09

épp most irta valaki a lineas blogom kommentjébe, (nem először)hogy mit kellene már megirnom, ("sorstörténetet") s nem csak blogon....mert ott sokmindent nem lehet ám (még fotókkal kibővitve se)

és te is légyszíves, ird a "memoárjaidat" - ezt edddig nem tehettük, de mikor ha nem most!

és ezek a havi "összefoglalóis" is műremekek!!!!(új műfajt csinktál velük)... Dérynek ragadott meg egy könyve, az volt a cime "A napok hordaléka"... olyasmi...

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2012.01.31. 23:06:35

@gond/ol/a: bocs, mert megint összevissza táncoltak a betűim, nem tudom megszokni ezt a billentyűzetet... fekete és nem különülnek el a betűk rendesen... és alig látom... :(

akimoto 2012.01.31. 23:44:28

gond/ol/a, a fekete billentyűzetet én sem látom. K. valami elmés technikai megoldással ezt a fehéret hozzákapcsolta a laptophoz, úgy tudtam használni, amíg muszáj volt. A segítséged ugyanezt talán megpróbálhatná, ne tedd tönkre a szemedet, még fog kelleni...:))
Igen, éppen ideje összefoglalni, miket tapasztaltunk a huszadik század közepétől mostanáig. Sokat írtál már, össze lehetne szerkeszteni, ahol kell, kiegészíteni, nagyon gazdag anyagod van.
Tényleg, emlékszem, valamelyik folyóirat közölte Déryt, talán kórházban volt, és onnan írta, valami ilyesmi rémlik fel. Örülök, ha szórakoztatónak találod a hírmondómat, amikor visszaolvasom, néha magam is meglepődöm, hogy mikkel nem találkozom falusi magányomban meg az interneten. Veletek van kapcsolatom és néhány barátom az évfolyamról. Nem sok mindenkivel beszélgetek.
Szia, köszönöm.:)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2012.02.01. 01:16:10

@akimoto: nekem megvan könyvben (vagy csak volt? költözés őta sok mindent nem találok...:(

egyébként meg most olvastam -témánkba vágón: "Most olvasom: "Mert a múlt képe pótolhatatlan; minden jelennek, amely nem ismeri föl benne, hogy rá utal, tartania kell tőle, hogy elveszíti." Walter Benjamin: A történelem fogalmáról -

akimoto 2012.02.01. 01:45:53

Nézd csak, elveszett a válaszom.
Szóval, hogy a dicső múltból egy-két dolgot akár el is veszíthetnénk, a tanulságok miatt kell csak őrizni ezeket.

Mikor költöztél?

Biedermann 2012.02.01. 06:21:18

@akimoto: Én is írtam. :) Amit a blog műfajáról írtál, azon gondolkodnom kell.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2012.02.01. 09:33:32

@akimoto: ...több mint 10 éve! de minden könyvet a régi, eredeti helyén keresnék... és vannak kibontatlan dobozaim...remélem hamarosan megint költözhetek (kéne)... akkor meg már pláne nem fogom találni a dolgokat... (magamat) (?)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2012.02.01. 10:00:19

"rádli"ra én is emlékszem, anyukám szájából,... konyhájából, ő még használta is, igen, azt hiszem derelyéhez.... (költözéskor azt hiszem ennek is nyoma veszhetett)

K ó s z a (törölt) · http://kepeim.net/ 2012.02.01. 11:46:48

Persze csak magamból kiindulva a blog egy játék. Exhibicionista játék.
Vagy más. :))

akimoto 2012.02.01. 12:33:32

Biedermann, milyen friss vagy! Csak most jutottam a blogomhoz, a többieknél még nem is voltam látogatóban.

akimoto 2012.02.01. 12:36:26

gond/ol/a, nem sietsz a kicsomagolással, meg kell hagyni. :) Egyébként nálunk is vannak dobozok a nyolc év előtti költözés óta.
*
Rádli és anyukák szavai. Mennyi minden fölrémlik egyetlen szótól.

akimoto 2012.02.01. 12:42:15

Kósza, te mindig megtalálod a lényeget. A blog játék addig, amíg blogot írunk. (Most tanultam, hogy a blogon túl ingoványos területek vannak, túlzott kitárulkozás, nem is mindig érinti jól a blogbarátokat.)

Tanulni,
tanulni,
tanulni! (Majakovszkij:)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2012.02.01. 16:54:25

nincs hova csomagoljam!a tárolóban van.igy jár az ember ha nagy házból kis lakásba költözik...

flora/ro 2012.02.01. 17:16:41

@akimoto: eszmecserétek az emlékezés és a blog műfajáról kissé felkavaró...
Magam olyan "ösztönös" blogoló vagyok, megyek a kedvem után! Az emlékezés műfajához is csak annyit tudnék hozzátenni, hogy eleve nem vonom kétségbe az emlékező hitelességét, úgyis lehetetlen. Az egyetlen dolog, ami számít, hogy "közvetíteni" tudjon...

akimoto 2012.02.01. 20:12:50

Flora, szerintem nagyon érdekes és tisztábban láttató beszélgetés ez itt. 1.A blogban azt írsz, amit akarsz, szíved, hangulatod, pillanatnyi érdeklődésed irányít.
2.Az emlékezésnek tanácsos szabályos formát adni,a blogban elfogadható amatőr íz nem tesz jót a műnek, ami mégis csak nagyobb lélegzetű munka lesz, mire elkészül.
3. A "hitel" bonyolultabb dolog, a kész mű minőségének tartozéka.

Biedermann 2012.02.01. 22:07:40

@akimoto: Ezt majd én is lejegyzem valahová.:)

akimoto 2012.02.01. 23:05:10

Biedermann, eddig jutottunk. Most már dolgozni kellene. :)

akimoto 2012.02.01. 23:09:21

gond/ol/a, annál rosszabb ránk nézve: mi kicsiből költöztünk nagyobba, mégse pakoltunk ki rendesen.
Te viszont a következő költözésig megspóroltál egy napi csomagolást. :)

tetovaoda 2012.02.13. 10:21:50

Nem igazán értem, miért is kell ennyit foglalkozni a bloggal, mint műfajjal.
Bocs.
Persze nekem nincs blogom, mert nem viselek el már semmit, ami némi rendszerességet követel, ezért aztán tulajdonképpen szavam se lehetne a témához, de: a blogotok a tiétek, azt írtok és úgy, ami és ahogyan nektek jól esik - szerintem.
Igazán szívesen és nagy örömmel olvasom akimoto emlékeit. Hasonló korú lévén nagyjából képes vagyok szinte átélni a jeleneteit, képei felidézik saját emlékeimet, szóval lesz tőlük egy-egy jó napom.
Nem igazán foglalkoztat a műfaji meghatározása annak, amit olvasok...
Csak zárójelben: amúgy magyar nyelv és irodalom szakos vagyok ám :)

tetovaoda 2012.02.13. 10:24:48

Pontosítok: a bloggal és az emlékezéssel, mint műfajjal.
Talán el kellene olvasnom, amit írtam, mielőtt továbbítom.
Annyi mindent kellene másképp csinálnom - de minek?

akimoto 2012.02.13. 23:27:50

tetovaoda, amióta blogközösségek résztvevője vagyok, átlag félévenként fölveti valaki, mire is jó a blogírás stb., szóval tisztába kell tenni néha saját magunkat.
*
Az emlékezés hitelességének kétségbe vonása eléggé felkavart, minthogy igyekszem a lehető legpontosabban, részleteiben felidézni, mi hogy történt, vagy ki milyen volt. Ha ez kérdéses lehet, akkor kudarcként könyvelem el, amit eddig közreadtam. Nem kell kapacitálni, hogy "írjál csak", majd magam kitalálom, hogyan folytassam.
süti beállítások módosítása